Fur? I'd rather go naked..

När jag var 12 såg jag en dokumentär om pälsindustrin, sen dess har jag tagit strakt avstånd från päls. De äcklar mig, jag tar inte ens i pälsjackor. Att stödja en industri där djur torteras för att man ska vara fin på utsidan är ju omänskligt.
Man flår djuret levande för att hålla pälsen stående, sedan dör djuret av blodförlust. Eller de faktum att man föder upp minkar i småsmå burar hela deras liv. Det skulle kunna vara din hund eller din katt! Det är ingen skillnad på ett husdjur och en räv eller mink, dom känner lika mycket smärta allihopa. Och de är det man måste ta ställning till om man stödjer.

Så, stödjer du djurtortyr?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0